Zoekmachine marketing

Word gevonden door jouw doelgroep.

Wat is zoekmachine marketing?

Het doel van zoekmachine marketing is om een goede vindbaarheid te creëren voor jouw website of webshop in zoekmachines als Google en Bing. Dit kan door middel van betaald adverteren (SEA) of via structurele verbeteringen (SEO). Hoge posities in zoekmachines zorgen voor zichtbaarheid bij mensen die specifiek op zoek zijn naar jouw product of dienst. Omdat het om specifieke ‘zoekers’ gaat ontvang je relevantere- en waardevollere bezoekers wat zorgt voor meer aanvragen en omzet.

De voordelen van zoekmachine marketing

  • webshops-icon

    Grootste kans op conversies

    Mensen die zoekmachines gebruiken zijn specifiek op zoek naar een oplossing voor hun ‘probleem’. Zij zoeken bewust naar de oplossing die jouw product of dienst biedt, waardoor de kans op een conversie zeer groot is.

  • websites-icon

    Direct je doelgroep aanspreken

    Van mobiel tot en met desktop, onze websites bieden een gebruiksvriendelijke ervaring voor de bezoekers van jouw website.

  • seo-sea-icon

    Meetbare resultaten

    Liever ook zelf je website kunnen beheren? Dat begrijpen wij maar al te goed. Met het gebruiksvriendelijke CMS WordPress beheer jij ook zelf jouw website.

Google Analytics

Ontvang een zoekmachine marketing offerte op maat.

Wil jij ook jouw concurrenten verslaan met topposities in de zoekmachines? Vraag dan direct een vrijblijvend intake gesprek met ons aan.

Op basis van jouw wensen en doelstellingen bieden wij jou een zoekmachine marketing offerte aan op maat.

Samen gaan we voor jouw onderneming een betere online vindbaarheid creëren, wat leidt tot meer bezoekers, aanvragen en omzet.

FAQ

Veelgestelde vragen over zoekmachine marketing met antwoord

Zoekmachine marketing is de overkoepelde term voor SEO (Search Engine Optimalisation, ofwel zoekmachine optimalisatie) en SEA (Search Engine Advertising, zoekmachine adverteren). Alle marketing werkzaamheden die bijdragen aan een betere vindbaarheid van websites of webshops in zoekmachines, behoren tot zoekmachine marketing.

Je kunt SEO en SEA het beste vergelijken als een 'marathon' en een 'sprint'. Met SEO wordt er gefocust op het behalen van langer termijn resultaat, terwijl er met SEA direct resultaat geboekt kan worden.
 
Met SEO worden er continue- en structurele verbeteringen doorgevoerd op het gebied van techniek, content en reputatie. De focus ligt daarbij op het verbeteren van de 'organische resultaten' van zoekmachines.
 
Bij SEA wordt er gebruik gemaakt van betaalde advertenties, afgestemd op basis van jouw doelstellingen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een 'biedingsstrategie' die helpt bij het versterken van de naamsbekendheid van jouw bedrijf of om meer kopende bezoekers te bereiken.

Voordelen SEO
Het voornaamste voordeel van SEO (zoekmachine optimalisatie) is dat het de beste investering is voor de langer termijn. Het is namelijk niet zo dat wanneer je stopt met adverteren, dat je resultaten verdwijnen. Met SEO kun je via de organische zoekresultaten jarenlang gratis bezoekers op je website blijven verkrijgen. Bovendien is dit type verkeer over het algemeen ook nog een het best converterend. Dit komt omdat 'zoekers' specifiek op zoek zijn naar jouw product of dienst voor hun 'probleem'.
 
Nadelen SEO
Wat als een nadeel gezien kan worden is dat het soms enkele maanden kan duren - afhankelijk van jouw branche en mate van concurrentie - voordat je resultaten kunt verwachten met SEO. Daarbij heb je ook specifieke kennis nodig, omdat de 'algoritmen' van zoekmachines als Google en Bing continu veranderen.
 
Voordelen SEA
Het voordeel van SEA (zoekmachine adverteren) is dat je direct resultaat kunt boeken. Jouw SEA campagnes kunnen heel specifiek worden ingericht, op basis van jouw doelstellingen en de kenmerken van jouw doelgroep. Wil je bijvoorbeeld meer naamsbekendheid generen voor jouw bedrijf? Of juist meer kopende bezoekers in jouw webshop aantrekken? Dan stemmen wij hier jouw biedingsstratie op af.
 
Nadelen SEA
Een nadeel van SEA is dat wanneer je stopt met adverteren, jouw posities in de zoekmachines ook direct weer verdwijnen en dat de kosten van SEA duurder kunnen worden naar mate de concurrentie stijgt.
 
SEO & SEA combineren
Wij adviseren onze klanten dan ook meestal om SEO en SEA te combineren, waardoor er zowel op de korte- als langer termijn resultaten behaald kunnen worden.

De kosten van zoekmachine marketing zijn afhankelijk van de mate waarin een online marketing bureau jouw ondersteunt. Enerzijds zal deze ondersteuning gebaseerd worden op het aantal uren per maand, waarmee een online marketing specialist werkzaamheden voor jou uitvoert. Daarnaast dient er ook een budget (adspend) aanwezig te zijn om te kunnen adverteren in bijvoorbeeld Google.
 
Wil je weten wat jouw maandelijkse investering wordt? Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan.

De zoektocht naar jouw product of dienst begint tegenwoordig in zoekmachines. Voordat mensen een product of dienst kopen, wordt er online eerst flink vergeleken en vervolgens wordt het beste aanbod gekozen. Zonder een goede vindbaarheid in zoekmachines loop je een flink aantal potentiële klanten mis.

Add Your Heading Text Here