Inhoud:

ByAaf webshop

Online verkopen stijgen sinds corona uitbraak

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Sinds de uitbraak van het Coronavirus is er veel veranderd in ons dagelijks leven. Spontaan een terrasje pakken zonder te reserveren of zomaar even een winkel binnen lopen zonder gepaste afstand, zijn niet meer vanzelfsprekend. Toch ontstaan er ook een hoop kansen in deze tijd voor ondernemers. Nederland is namelijk massaal online gaan winkelen.

Kansen zien en grijpen

Na de aankondiging van de ‘intelligente lockdown‘ ging vrijwel iedereen thuiswerken en vanuit huis winkelen. Verkoopplatform Bol.com verkocht in sommige weken tot wel drie keer zoveel als normaal. Ook Amazon kreeg te maken met een record aantal bestellingen. Meestal worden dit soort pieken pas bereikt rondom de kerstperiode. 

Om het thuiswerken aangenamer te maken kochten we namelijk nieuwe beeldschermen, laptops, fitnessartikelen of speelgoed om de kinderen bezig te houden. Daar kwam nog eens bij dat veel mensen besloten om de vakantie toch maar in eigen land te vieren. Er bleef dus vakantiegeld over en dus werd de tuin aangepakt of de badkamer verbouwd.

Retaillandschap voorgoed veranderd?

Corona heeft het retaillandschap voorgoed veranderd. Contanten betalingen zijn ingeruild voor PIN-betalingen, 

De stijging van het aantal verkopen is voornamelijk zichtbaar bij retailers die zowel online- als offline verkopen. Waar de consument eerst 85% van elke euro in de traditionele fysieke winkel uitgaf, merken bedrijven nu dubbele cijfers op bij hun online omzet. Kortom, als je tegenwoordig een product wil verkopen, dan kun je gewoon niet meer zonder een online winkel.

Uit onderzoek van Shopping Tomorrow blijkt dat ongeveer 85% van elke euro in traditionele retail werd uitgegeven, zien merken door de uitbraak van het coronavirus nu “dubbele cijfers” groei in hun online omzetten. Postorderbedrijven als PostNL en DHL kregen het drukker dan ooit om alle online bestellingen te verwerken en op tijd af te leveren.

Sinds de uitbraak van Corona is Nederland namelijk massaal aan het online winkelen geslagen. De redenen? Online hoef je niet in een wachtrij te staan of rekening te houden met een maximaal aantal mensen in de winkel.

Waarom zijn de online verkopen zo gestegen?

Hoogstwaarschijnlijk willen we met zijn allen het thuiswerken een stuk aangenamer maken. Voor de kinderen wordt er bijvoorbeeld meer speelgoed aangeschaft tegen de vervelings, we gaan ons huis verbouwen of klussen wat in de tuin. En wat dacht je van online boodschappen doen in plaats van de supermarkt bestormen? 

Bol.com zag het aantal producten om thuis mee te werken stijgen tot wel 300% in vergelijking met een paar dagen voor de lockdown. We besloten met zijn allen massaal beeldschermen, laptops of webcams te kopen voor een vergadering. 

Ook het aantal online verkopen van sportartikelen stegen drastisch. Toen de sportscholen gesloten werden gingen halters, matjes en dergelijke artikelen als warme broodjes over de toonbanken. 

Jammer genoeg zijn er natuurlijk ook een hoop branches waar het slechter mee gaat tijdens de corona uitbraak. 

Ook interessant om te lezen
ByAaf webshop
E-commerce
Online verkopen stijgen sinds corona uitbraak

Sinds de uitbraak van het Coronavirus is er veel veranderd in ons dagelijks leven. Spontaan een terrasje pakken zonder te reserveren of zomaar even een winkel binnen lopen zonder gepaste afstand, zijn niet meer vanzelfsprekend. Toch ontstaan er ook een hoop kansen in deze tijd voor ondernemers. Nederland is namelijk massaal online gaan winkelen.

Add Your Heading Text Here